Zorg moet effectief, veilig en op tijd zijn, en natuurlijk moet ook de privacybescherming in orde zijn. Dat moet wat ons betreft het uitgangspunt zijn van iedereen die in de zorg werkt. Dat zijn mooie woorden, maar wie controleert daadwerkelijk of de geboden zorg daar ook aan voldoet? Daarvoor zijn we aangesloten Quasir en ISO gecertificeerd. Daarnaast houdt de Raad van Commissarissen toezicht en heeft onze Cliëntenraad actieve medezeggenschap.
Ben je om wat voor reden dan ook niet tevreden over onze begeleiding of zorg? Dan horen we dat graag van je, zodat we samen kunnen kijken hoe het beter kan.
Klachtencommissie
Wij vinden het belangrijk dat klachten onafhankelijk beoordeeld worden. Daarom zijn we aangesloten bij Quasir, een onafhankelijke organisatie voor klachtenbemiddeling.
Voor klachtenbemiddeling kun je contact opnemen met klachtencommissie Quasir:
Tel: 06-48445538
e-mail: bemiddeling@quasir.nl
www.quasir.nl
Klachtencommissie
Ben je niet tevreden over de klachtafhandeling, dan kun je je ook richten tot de externe onafhankelijke Klachtencommissie of de Geschillencommissie Zorg. De klachtenfunctionaris kan je meer informatie geven over hoe je hier een klacht kunt indienen. In deze commissies zitten mensen die niet bij DBA werken.
Vertrouwenspersoon
Heb je vragen of onvrede over de zorg of ondersteuning die je krijgt? Dan kun je praten met de cliëntvertrouwenspersoon. De cliëntvertrouwenspersoon ondersteunt, begeleidt en adviseert als je tegen een kwestie met DBA aanloopt. Samen met de cliëntvertrouwenspersoon kijk je hoe de kwestie het beste kan worden opgelost.
Wil je in contact komen met de cliëntvertrouwenspersoon? Je kunt met je vraag terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon van Quasir. Contact opnemen kan per telefoon of email. Hieronder staan de contactgegevens:
Telefoonnummer: 06-57537520 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
Email: vpquasir@quasir.nl