Kwaliteit

Zorg moet effectief, veilig en op tijd zijn, en natuurlijk moet ook de privacybescherming in orde zijn. Dat moet wat ons betreft het uitgangspunt zijn van iedereen die in de zorg werkt. Dat zijn mooie woorden, maar wie controleert daadwerkelijk of de geboden zorg daar ook aan voldoet? Daarvoor zijn we aangesloten Quasir én ISO gecertificeerd. Daarnaast houdt de Raad van Commissarissen toezicht en heeft onze Cliëntenraad actieve medezeggenschap.

Op deze pagina lichten we toe hoe wij onze kwaliteit waarborgen en wat je kunt doen als je niet tevreden bent over de geleverde zorg.

Kwaliteitswet zorginstellingen

Wij vallen onder de Kwaliteitswet zorginstellingen en leveren zorg op grond van de Wet langdurige zorg (Wlz), de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Jeugdwet. Uiteraard gelden onze kwaliteitseisen voor iedereen aan wie wij zorg verlenen, dus ook met een PGB of eigen financiering.

Wij zijn een ISO gecertificeerde organisatie. Als private zorgverlener vallen wij onder de Kwaliteitswet zorginstellingen en moet (en vooral willen) wij daarom aan de volgende eisen voldoen:

  • Het leveren van verantwoorde zorg, d.w.z. zorg van hoog niveau die tijdig, veilig en effectief is. De zorgstandaarden zijn per zorgsector uitgewerkt in een Kwaliteitskader Verantwoorde Zorg en is voor iedereen op te vragen via deze pagina.
  • Het opgestelde zorgplan bespreken we altijd vooraf met de cliënt en deze moet daar ook nadrukkelijk mee instemmen.
  • Cliënten hebben via de cliëntenraad medezeggenschap.
  • Er is een klachtenregeling.
  • Jaarlijks leggen we verantwoording af: Elk jaar vóór 1 juni maken we een verslag over het kwaliteitsbeleid van het afgelopen jaar. Hierin staat onder meer hoe cliënten bij de zorg zijn betrokken en wat er met eventuele klachten is gedaan.

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) controleert of zorgaanbieders zich aan deze verplichtingen houden. Wij voldoen aan alle eisen.

Klachtencommissie

Ben je om wat voor reden dan ook niet tevreden over onze begeleiding of zorg? Dan horen we dat graag van je, zodat we samen kunnen kijken hoe het beter kan.

Wij vinden het belangrijk dat klachten onafhankelijk beoordeeld worden. Daarom zijn we aangesloten bij Quasir, een onafhankelijke organisatie voor klachtenbemiddeling. 

Voor klachtenbemiddeling kun je contact opnemen met klachtencommissie Quasir:

mevrouw L. de Boon (klachtenfunctionaris)
06 48445538
e-mail: bemiddeling@quasir.nl
www.quasir.nl

Je kunt een schriftelijke klacht rechtstreeks naar Quasir sturen:
Klachtencommissie Quasir
t.a.v. de ambtelijke secretaris
Postbus 1021
7940 KA Meppel

Klachtenprocedure

Pin It on Pinterest

Share This